Nyhet -
ZeroAtlas stimulerar hållbarhet genom gamification
Inspirerade av Pokemon Go succén från förra sommarn, vill startupen ZeroAtlas, nominerade i Venture Cup Västs regionfinal, styra människor till undermedveten hållbarhet genom gamification.
Genom ett hållbart socialt nätverk, belöningar och ett platsbaserat spel med implementerad AR, vill startupen ZeroAtlas styra människor till att göra fler hållbara val. Förra årets Pokemon Go succé är en av inspirationskällorna för teamet.
”Belöningarna kan fungera som rabattkuponger eller som ett bidrag till välgörenhetsorganisationer” – Benjamin Lillandt , medgrundare.
Teamet bakom ZeroAtlas, fick mersmak för gamification efter sitt exjobb där de skapade en gamification app för elbusslinjen 55 inom ramarna för ElectriCity projektet. Entusiasmen de såg hos användarna av appen väckte en tanke i dem, tanken att hållbara val kan göras genom gamification och på så vis ha global påverkan.
FAKTARUTA
Idé: ZeroAtlas
Team: Benjamin Lillandt och Sebastian Ilves har båda studerat på Chalmers Tekniska Högskola.
Ort: Göteborg
Läs mer om tävlingen här: venturecup.se
Här kan du läsa mer om tävlingen och ta del av alla nominerade startups: http://www.venturecup.se/nominees/